Olet täällä

Luova toimisto Krea voitti kansainvälisen Cross Media (XM) -markkinointikilpailun

25.03.2019
Luova toimisto Krea voitti kansainvälisen Cross Media (XM) -markkinointikilpailun

Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden Luova toimisto Krea pokkasi kultaa kansainvälisen Cross Media (XM) International -kilpailun finaalissa maaliskuussa Brysselissä. Kilpailuhaasteena oli suunnitella sissimarkkinointikampanja Amnesty Internationalille. Kampanjan tavoite oli houkutella nuoria innostumaan ihmisoikeustyöstä ja osallistumaan Amnestyn toimintaan.

Luova toimisto Krean voittajatiimissä ahkeroivat marraskuusta 2018 lähtien markkinoinnin ja viestinnän opiskelijamme Niko Haapalinna, Katariina Juselius, Joakim Kauhanen, Viivi Lehtinen, Siirimari Liias (projektipäällikkö) ja Pauli Piippo-Pinho. Tiimiä luotsasi Krea-valmentaja, markkinoinnin ja yritysviestinnän lehtori Hanna Tattari.

Brysselin loppukilpailuihin osallistui yhteensä viisi opiskelijatiimiä. Opiskelijat tulivat Haaga-Helian lisäksi seuraavista yliopistoista: Université Grenoble Alpes (Ranska), Karel de Grote University College (Belgia), Windesheim University of Applied Sciences (Hollanti).

Amnesty vakuuttui opiskelijoiden yhteisöllisyyttä korostavasta kampanjasta

Voiton vieneen Suomen joukkueen kampanja erottui kilpailussa oivaltavalla luovuudellaan sekä perusteellisella tausta- ja kohderyhmätutkimuksellaan. Kampanjassa korostuivat toivo ja yhteisöllisyys – molemmat Amnestyn ydinarvoja.

Kampanjan toimeksiannossa Amnesty korosti, että he hakivat kilpailun avulla erottuvia, rohkeita ja särmikkäitä kampanjaideoita. Kampanjakokonaisuuden tavoite oli tukea Amnestyn ihmisoikeustyötä positiivisella ja inspiroivalla tavalla.

- Meidät vakuutti Suomen joukkueen luova idea, Amnestyn strategiaan sopivat arvot sekä mukaansatempaava pitchaus, josta välittyi yhteisöllisyys hienosti tunnetasolla. Kampanjan hashtag #fight4love oli tehokas, ja tiimin suunnittelema kampanjasivu jopa parempi kuin omamme, perusteli voittajan valintaa juryn puheenjohtaja Nieke Nouwen Amnesty Internationalin viestinnästä.

Luova toimisto Krean brändiosaaminen sai kansainvälistä tunnustusta

XM-kilpailuprojekti oli osa Luova toimisto Krean valinnaisia markkinointiviestinnän opintoja. Projektissa opiskelijat pääsivät testaamaan osaamistaan, jota olivat kerryttäneet Krean muissa oppimismoduuleissa.

- Tässä projektissa saimme käyttää hyödyksemme kaikkea sitä tietoa ja taitoa, jota olemme Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän suuntautumisopinnoissa hankkineet, sanovat voittajatiimin opiskelijat.

- Jos haluaa menestyä luovan alan ammattilaisena ja saada kansainvälistä tunnustusta, on osattava hyödyntää ja analysoida saatavilla olevaa dataa osana luovaa suunnittelua. Suomen kampanjaehdotus perustui laaja-alaiseen taustatyöhön ja huolellisesti tutkittuun asiakasymmärrykseen, sanoo Krean valmentaja Hanna Tattari.

Krean opiskelijoille mahdollisuus osallistua Belgiassa pidettyyn XM-kilpailun huipentumaan oli ainutlaatuinen kokemus. He pääsivät tapaamaan Amnestyn päätöksentekijöitä sekä verkostoitumaan kansainvälisesti muiden luovan alan tulevaisuuden tekijöiden kanssa.

- Olen todella ylpeä tiimistäni ja iloinen siitä, että Krea sai kansainvälistä tunnustusta, sanoo Hanna Tattari.

Lue lisää Krean opiskelijoiden seikkaluista Belgiassa Luova toimisto Krean blogista

Luova toimisto Krea: Krea on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden luova toimisto, joka tarjoaa markkinoinnin, viestinnän ja media-alan palveluita yritysasiakkaille. Olemme monialainen ja kansainvälinen tutkimuksen, kehittämisen, innovoinnin sekä jatkuvan oppimisen alusta. Yhdessä yrityskumppaneiden kanssa kehitämme joustavia ratkaisuja nopeasti muuttuviin osaamishaasteisiin.